tisdag, december 27, 2005


Idag var vi på stan. Det är fanimej lika hopplöst som att vandra omkring fem varv på ICA Kvantum i Angered. Jag hittade två doftljus och tre dvd-filmer. Jag köper aldrig filmer, men vad skulle jag köpa då? VILA jeans i storlek 24? Det enda som är ok i Halmstad är smink och parfym, men nu har jag fått två nya parfymer i julklapp och smink har jag så det räcker för ett tag framöver. På ICA kan man i alla fall köpa bananer och öl.¨

Pappa gillar Simpsons. Tydligen. Han uppskattade särskilt det avsnittet när Homer blir jagad av en björn. Det är tillräckligt slapstick för att han ska förstå det roliga. En pappabubblare var dock att han kunde nämna vad alla i Vänner och huvudskådisarna i 90210 heter i serierna och verkligeheten. Jag är stum av förundran. Jag kommer dock aldrig att glömma när det visade sig att pappa kan hottentottvisan och krakel spektakel kusin vitamin utantill. Vart snappade han upp det? Han är ju inte ens uppvuxen med de melodierna. Mycket märkligt.

Nu ska jag se om jag inte kan få dem att se en av mina fantastiska dvd:er. Hohoho.

Inga kommentarer:

Arkivet