onsdag, januari 04, 2006


jag känner att jag är skyldig alla en update.

vi tar nyår lite snabbt. 13 pers på middag. vi räknade inte hur många som kom senare, men det var många. några kom från balkongen. andra kom från andra fester. det var asmycket städning efteråt. jag tog stefans tolvåriga whiskey och blandade med JD. Way to go.

Igår hade jag två chicks från halmstad här. den ena var jag kompis med när jag var 5. det är helt otroligt att vi fortfarande kan umgås. vi drack lite vin och spelade lite buzz.

nu sitter jag och tittar på jay leno. nån människa som heter dana (faktiskt en kille) är där och är jätterolig. han sa min nya favoritramsa på engelska. man har den när man skruvar. den går ungefär såhär:

righty tighty, lefty loosey.

om man inte vet vilket håll man ska skruva när man tar bort en skruv, kan det vara en användbar ramsa. Dana-människan sa att han hade åkt lågprisflyg mellan new york och dublin. han är flygrädd och hade frågat sin katolska svärmor vem som sköter underhållet på flyget.
-jesus does, svarade hon.
och så typ reste han sig upp och låtsades vara jesus och sa typ righty tighty lefty loosey.

det kanske inte låter så kul såhär i efterhand, men jag skrattade som fan.

Steve Irwin var med också. Han är ju alltid rolig, och han behöver inte anstränga sig det minsta. oh yes.

2 kommentarer:

oscar sa...

Men kära barn, visste du inte innan vem Dana Carvey är? Aldrig sett Wayne´s World eller när han var med i Saturday Night Live?

Nåväl, bättre sent än aldrig.

-= R =- sa...

Äuhm... jo... det där med balkongen var kanske inte helt genomtänkt...

Arkivet