söndag, november 20, 2005






Efter en särdeles trevlig helg i Halmstad är jag hemkommen. Lägenheten är städad och klar, redo att intas och stökas ner.

I Halmstad diskuterades följande saker:

Litterära klassiker och dess upphovsmän. Jag trodde att Bourne Identitys originaltitel var Citizen Kaine, men så är alltså inte fallet. Vi gick även igenom ett antal ryska klassiker. Jag är ett stort fan, men har läst för lite. P hävdar bestämt att handlingen egentligen skulle kunna sammanfattas på två A4. Och att de inte är mer innehållsrika än en Harlequin-roman. Jag vet inte om jag håller med. Han har onekligen en poäng i det han säger.

Vi pratade även om ett antal länder och dess huvudstäder. Till vår hjälp hade vi en atlas från 1964. Den visade sig innehålla bristfällig information.

Jag visste sedan tidigare att M var rätt grym mot sina pojkvänner, men inte i vilken omfattning. Detta avhandlades medan vi såg ett program om kids i förskolan.

Vidare har jag inte pluggat tillnärmelsevis så mycket som jag borde. Jag har istället införskaffat en ny telefon eftersom min gamla fick cancer för en vecka sen (Ja, det är en 3-telefon. Inga kommentarer). Jag har även ögonen på ett par stövlar, men till och med jag tycker att närmare 3000 spänn är att ta i. Imorgon ska jag se om jag kan få tag på ett par Fryes till en något mindre summa. Det ska bli spännande.

Inga kommentarer:

Arkivet