onsdag, november 23, 2005

Angelöw är över...

Mina vänner,

jag har äntligen läst ut Angelöw. Den boken är om möjligt tråkigare än Sandberg.

Stefan är ute och svirar med en kompis och jag sitter hemma och klurar på vad jag ska göra nu. Jag vet att jag borde läsa ett kapitel i Bernstein, men jag har inte riktigt lust. Det finns så hemskt många andra saker att göra. Jag kan städa, se på TV, slösurfa eller duscha. Mmm en dusch, lite nytt nagellack och en lite såntdär vore gott.

Jag satt 3 timmar eller så på Axessakuten med syrran. Vi vet inte än vad det är som krånglar, men hon har i alla fall fått en remiss till en annan läkare. Det var skönt att vara med henne idag. Det är otäckt när någon i familjen eller i ens bekantskapskrets blir dålig. Och jag som är så jävla strukturerad och har ett hysteriskt kontrollbehov måste vara där för att försäkra mig om att personen ifråga inte dör när jag inte är med. Jag vet, det låter helt sjukt, men jag är sån.

Idag ställde stefan en gåta till mig. Den gick ungefär såhär:

om en krokodil har ett huvud som är 6 fot långt, och en svans som är lika lång som huvudet och halva kroppen, hur lång är då kroppen? Där har ni nått att fundera på. Jag vet svaret, men har ingen aning om hur man räknar ut det.

Inga kommentarer:

Arkivet