tisdag, maj 29, 2007

Tråkigt 2.0

Som bekant har jag alltså tråkigt. Ingenting att göra, dåligt väder, inte karaktär nog att ta tag i viktiga saker (som att börja plugga på externredovisningen). Empiriska studier visar att jag blir huslig när jag inte har någonting bättre för mig. Under de tre dagar jag varit ledig har jag städat, tvättat och lagat mat. Idag var en ny low i min tråkighetsbarometer, så jag har till och med bakat. Shit. Kanelbullar och kärleksmums. Jag hoppas att alla förstår hur eländig situationen är. Det enda som piggar upp mig är den enorma mängden shopping som väntar i LA.

På tal om mina bakverk kan det vara på sin plats att förklara varför det är så eländigt att baka. För det första blev köket som var strålande rent igår smutsigt igen. Vet inte när jag ska orka städa upp. För det andra har jag ingen förvaringsplats för mina små underverk, så de kommer bli liggande på köksbänken. Kanske kan Stefan äta en del, men jag kommer bara att må illa av att titta på skiten.

Snälla du, förbarma dig över mig! Gör en god gärning! Kom hit och ät upp mina bakverk. Eller ta med en större frys så jag har någonstans att förvara skiten.

Inga kommentarer:

Arkivet