måndag, mars 27, 2006

Kalldusch

Inte nog med att jag kommer hem från en tvåtimmarspromenad i ösregn. (Jag och syrran insåg att det var en dålig idé redan när vi kom till Godhemsgatan men då var det inte så mycket att göra åt eländet.) Jag ser att jag har fått lön. 700 spänn! För en dag! Schyrre, tänker jag och kastar mig över min digitala banktjosan för att se hur tät jag är. Jag har...trumvirvel...3000 kronor! Vilket innebär att jag har bränt lika mycket på mindre än en vecka.

Och det sorgligaste och värsta med hela historian är att 2000 av 3000 kronor har gått till a, ett pas asfula fotriktiga sneakers och b, fem böcker i externredovisning.

Jag vill bara dö

En bra sak dock, lönepengarna hade inte kommit in än så det blir väl 3700 spänn, men det är fan inte mycket bättre. Och jag som hade tänkt gå och shoppa idag. Vad får man för 50 spänn?

Inga kommentarer:

Arkivet