fredag, december 16, 2005

Nu ska jag dagboka mig lite!

I onsdags var det julsittning och det var grymt! Jag vinglade runt i mina heels och tyckte att alla var helt fantastiska och jättetrevliga. Det är alla i vanliga fall också, men i onsdags var det extremt. Trots min aversion mot pardans är jag helt övertygad om att alla sittningar borde erbjuda en vals eller två. Jag dansade med Keffo-steffo och Löjtnant H, vilket jag tror att jag fixade ganska bra med tanke på mitt tillstånd.
Det bör kanske nämnas att alkoholen tog ovanligt hårt. Det bästa var när jag och A ragglade runt på Nivå (som är en köttmarknad utan like).

Igår var inte en rolig dag däremot. På UB lyckades löjtnant haffa en kille som rotade runt i våra fickor när vi tog paus. Killen visade sig vara 14 år gammal. Vi tog beslutet att ringa polisen eftersom vi ville klara upp saken, men det kändes inte det minsta roligt. Jag tyckte så fruktansvärt synd om killen och satt bara och höll honom i handen tills hans mamma kom. Något sånt vill jag inte vara med om igen.

Nu har jag haft pluggdate med gänget. Jag vet inte om vi är så mycket visare, men det var trevligt som vanligt. Nu ska jag fundera på vad jag ska göra under resten av kvällen. Det kan väl ta en timma eller två. Wohoo. Men det blir nog ingen alkohol för mig ikväll i alla fall. Som alla vet kan vi bara dricka sju glas vin i veckan utan att klassas som alkoholister. Jag ligger definitivt i farozonen. Heh. Jag är helt säker på att det är en fransman som har tagit fram den där skalan, bara för att de ska kunna dricka sitt vin till maten.

3 kommentarer:

-= R =- sa...

Nänä, ingen alkohol nä. Brukar låta så , ja!

Henrik Ladström sa...

Sju glas i veckan? Då är du ju redan alko. Grattis.

Anna sa...

gah. och mer blev det under helgen. nu är jag i alla fall hyfsat nykter. Och Robert; jag drack typ en öl så det räknas inte!

Arkivet