onsdag, september 28, 2005

Nu när jag funderar på det är det tämligen säkert att jag inte kommer att bli långvarig här. Jag har ett förflutet som ambitiös dagboksskriverska, ambitiös i den mening att jag skrev arton sidor om dagen i två veckor. Sen tröttnade jag. Det börjar bra, det här... 73 inlägg på två dagar. Hm.

Kanske fungerar det ändå nu. Jag har ju med mig min stackars dator överallt, i synnerhet när jag borde läsa något ur mina favoritböcker "Arbetslivet" och "PAOU", för att inte tala om "In och ut ur arbetslivet", en publikation om...om...shit, jag vet inte ens vad jag har läst.

Några ord om inflyttningsfesten:

Det var en mycket trevlig tillställning med gott om folk. Även om jag gärna hade bättrat på lägenheten ytterligare innan vi hade festen, kändes det som att det var dags nu. Hur som. Vi fick massor av fina saker i inflyttningspresent. Fan, nu sitter stefan här och glor på mig. det är så distraherande. återkommer om en stund.

...

Tillbaka. Det var lite tråkigt att så få av stefans vänner kom. Mycket förhinder. Men det hade blivit jävligt trångt om alla hans vänner hade kommit. Vi var nästan lite för många som det var.
Vi tvåtiden på söndagen gick anton hem och därmed var festen slut. Tack alla som kom, och tack för presenterna!

Och något om sittningen:

Sittningen var...kul. Kristina kom hit vid tretiden och förfestade lite, sen träffade vi anna på stan och förfestade vidare. Det är svårt att förklara hur själva sittningen var. Å ena sidan var det hur kul som helst att träffa alla. Massor av roliga människor. Maten var trist. Det gäller även ståuppkomikern. Men det var hejdlöst kul att dansa. Som påföljd av den tidiga fyllan blev jag bakfull vid niotiden, nykter vid 11 och började sedan om med spriten. Ett helt kretslopp ur alkolholsynpunkt under en och samma kväll med andra ord. Lite likt studenten faktiskt! Kom att tänka på att jag festat väldigt friskt de senaste veckorna. Det är säkert bara nyttigt.
Vad jag tycker om klassen får jag ta en annan gång. Nu orkar jag inte skriva mer.

Går det ingenting dåligt på TV nu? Jag har gjort slut på alla avsnitt av Desperate housewives, säsong 1, OC säsong 1, 2 och början på 3 samt, naturligtvis, Sex and the city. Kanske får vi börja se på six feet under på riktigt nu. Argh. Vill träffa Nico. Och jag är hungrig. Kanske dags för en promenad. Eller lite shopping på ebay. Shit. Min ekonomi är inte hälsosam.

Inga kommentarer:

Arkivet