måndag, mars 05, 2007

Den som ser detta lär väl sätta i halsen

Jaja, jag veeet att jag bloggar en gång i halvåret.

Jag väntar på att min syster ska ringa så att vi kan gå en mobilonad tillsammans. En mobilonad är, för er som inte redan vet, en promenad med någon som inte bor tillräckligt nära för att man faktiskt ska kunna ta en promenad med personen i fråga. Då skaffar man sig varsitt 3-abonnemang, ett trådlöst headset och fint väder. Sen går man på mobilonad. Och ser astöntig ut, gestrikulerande framför sälarna i Slottskogen, tillsynes ensam men alltså i sällskap av en syster eller så fast på några mils avstånd.

På tal om promenader börjar snart en helt egenkomponerad tävling här på bloggen (den välbesökta...). Arbetsnamnet är Anna Singers next promenadkompis 2007. Jag tror att det kommer att bli rafflande. Att tänka på tills nästa inlägg:

  • tycker du om att gå ut och gå?
  • är du ens lite intressant?
  • känner du att du kan prata oavbrutet i två timmar?
  • har du bra skor?
Ja, det är naturligtvis bara några av de kriterier som jag utgår från när jag som enväldig domare ska utse min nästa promenadkompis.

Vill du delta i tävlingen? Anmäl det till mig på något sätt.

1 kommentar:

Anonym sa...

Eftersom fröken aldrig behagar fråga vad vi som läsare tycker om det nya stuket på bloggen så kommer här lite konstruktivkritik:

1. Roligt att du är igång igen!
2. Färgerna funkar ju riktigt bra (om man är färgblind alt. har mörka solglasögon på sig)
3. Spaltbredden är åt helvete, jag som oftast läser berusad får problem att hålla mig på rätt rad när det är så brett!

Arkivet