lördag, maj 20, 2006

patetiskt

Stefan och jag såg på Ett Herrans Liv idag på morgonen. Efteråt utspelar sig följande konversation:

S Det är ju roligt att de har lite udda gäster. Jag läste någonstans att de hellre ville ha Lasse Berghagen än...

A ...ja, än Darin. Det är ju bra... människor som har levt också.
(Funderar lite på att börja sjunga en Darin-låt, men hinner inte innan Stefan säger)

S Vart läste jag det någonstans?

A Jag har också läst det! Men...
(Och så följer ett gapskratt. Jag står i princip dubbelvikt med tandborste i munnen när jag lyckas frusta ut "Com Hem")

S Va?!

A Vi har båda läst det i Com Hems nyhetstidning!

Alltså, DNE är inte direkt upphetsande, men Com Hems nyhetstidning liksom... Stefan och jag kom överens om att vi ska sluta läsa vanliga tidningar och bara läsa gratistidningar. Vi snackar Runt i Krim, Värnpliktsnytt och Linnéstadens nyhetstidning. Det har ju trots allt visat sig ge upphov till mycket intressant konversation.

Inga kommentarer:

Arkivet