söndag, februari 12, 2006


Har haft en perfekt dag. Promenad i slottis som var alldeles vitt och strålande och fullt med kids som åkte pulka och hundar och vantar och mössor and whatnot. Brunch på Bitter och för några timmar sen Stefan åkte till London. Jag saknar honom redan.

Därför sitter jag och pluggar och är helt totalt ofokuserad eftersom jag lyssnar på mina älsklings-depp-låtar. Det står mellan Nada Surf cover på If you leave, Bright Eyes (jag vet att jag är tjatig...) Southern State och naturligtvis Radioheads Creep. Radiohead är naturligtvis överskattade som fan, men det hjälps inte. Creep är en utmärkt depp-låt. Vidare får jag väl plocka fram allt gammalt skräp som jag lyssnade på för evigheters evigheter sen. Jag tror att Patti Smiths Because the Night, Bonnie 'prince' Billys I See a Darkness måste dras fram. Herregud, jag måste få någon ordning på mina skivor. Och sortera alla recensions-ex som jag har liggandes någonstans i lägenheten. I en enda röra. Suck. Det låter kanske inte så komplicerat, men alla har inte fodral, så för varje fodral-lös skiva måste man ta en annan skiva som man inte tycker fullt å mycket om, avlägsna dess fodral och ge det till den nya ägaren. Man kan inte köpa ett gäng nya fodral. Det funkar inte så. Processen är en katarsis. Lite ångest, lite ordning och reda och tid... Det tar tid. Orkar inte just nu.

Conor förtjänar att exponeras i min blogg en gång till! Jävlar vad fjortis! Jag förtjänar det. Stefan är bortrest... (Min mosters man ((en fransman)) drog hem ett gäng brudar när min moster var bortrest en gång. Hon blev misstänksam. Han sa att det behövdes tre tjejer för att ersätta henne. Hon godtog den lamo ursäkten. Jag tycker fortfarande att det låter lite mysko...)

Inga kommentarer:

Arkivet