lördag, januari 07, 2006

Skrytbloggen

Måste bara meddela att familjen fått tillökning. Numera räknar vi Stefan, Anna, Lakris, Kapris och en helt ny Mulberry Jaquetta. Jaquetta köptes på NK under fredagen. Hon gjorde sin ägare sjukt lycklig men också extremt fattig. Mina damer och herrar: jag har kokat storkok idag. Inga dyra sallader på le petit café, inga luncher på ETC. Mina föräldrar föreslog att jag skulle tugga på väskan när jag blir hungrig. Jag sjönk så lågt att jag tiggde pengar.

Snälla vänner och bekanta; fresta mig inte under resten av månaden. Jag har i princip råd att tänka och dricka vatten och äta mitt förbannade storkok...

...och titta på min älskade, älskade väska!

2 kommentarer:

oscar sa...

Jag ror här lite till höger i båten.

Har inte köpt nån väska, men jag behöver lära mig att koka soppa på en spik s.a.s

SofiaLinnea sa...

Ojojoj. Du stackars barn som kokar palt, snart finns det paltar överallt. (Rasmus på luffen)

Du stackars barn som handlar säck snart finns det säck på varje fläck. (Anna Singers livssituation)

Koka palt istället!

Arkivet