tisdag, januari 24, 2006

Ohmigod!

Jag har precis gjort världens extremaste lasagne. Den är extremt god (tror jag), extremt mycket och extremt nyttig (för att vara lasagne). Allting är så extremt nu för tiden. Saker som jag tycker är extrema:

  • TV (extremt kul, extremt många program, extremt korkat)
  • Klasskamraters pastalunch (serverad på Pedagogen under lunchen. Ur en plastburk. Det var säkert gott)
  • avståndet till pedagogen
  • min hunger just nu (lasagne är så seeegt att ha i ugnen)
  • Min köksfläkts oljud
  • Tråkigt/ tråkig (de flesta av er vet precis vad)

I alla fall tänkte jag dela med mig av min lasagne. Här är receptet som jag typ har hittat på själv.

  1. asmycket köttfärs
  2. asmycket gullök
  3. obscena mängder morot, tomat, champinjoner, bladspenat
  4. sjukt mycket keso
  5. en ostsås (dubbel sats)
  6. lasagneplattor (så många man har råd med)

Gör köttfärsåsen, stek det som behöver stekas och krydda med det mesta du har i kryddskåpet. (inte kardemumma, kanel eller nått sånt skräp). Ni fattar resten.

Ohmigod, är inte det världens bästa instruktion? Enkel och i flera steg! Mr. I skulle varit stolt!

I guess todays instruktionsmetodik didn't pay off

2 kommentarer:

Anonym sa...

Okej. Det här med pastan. Någon särskild pasta du tänker på?

Anonym sa...

Hmmmmmm. Ehhh. Kanske?

Arkivet