onsdag, oktober 19, 2005

Trött och jävlig


Nu sitter jag, trött och jävlig, framför mina böcker och har planer på att plugga lite. Det är bäst att göra det före 17:00 för då brukar Oscar vakna, ta sig raka vägen till datorn och inleda en konversation med mig. Och eftersom jag inte har någon vidare karaktär kan jag inte bara gå ifrån datorn eller stänga den, nej nej, jag sitter kvar medan mina böcker glor surt på mig. Särskillt PAOU. Jag vet ingen bok som ser så sur ut som PAOU.

Ikväll är det förfest här...igen! Jag har bestämt mig för att inte städa. Det är ingen idé. Det blir ändå en ny fest innan jag hunnit få ordning på alltihopa.

Igår sa stefan att natten före hade vår läslampa ramlat ner på oss i sängen medan jag sov och han läste. Vad gjorde jag? Jag drog däcket över huvudet och muttrade "aaj". Sen somnade jag igen. Jag sover som en stock. Alla andra kan redogöra för exakt hur många blixtar eller högljudda bilar som åkt förbi under natten, and I'm like...det enda jag minns är att...du kliade mig på ryggen tills jag somnade, Stefan. Detta brukar vara ett säkert kort att minnas eftersom han gör det varje kväll.

Äh...nu sitter jag bara här och fördriver tiden innan jag måste ta itu med pluggandet. Suck.

Over and out

Inga kommentarer:

Arkivet